|
 |
 |
MacFan•90: Steve Jobs 3.0
• Mini krijgt kapsones • Stekkernetwerken • MacMagic XL
Nú overal in Nederland en België te koop voor € 7,95!

|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
 |
 |
De nieuwsbrief van MacFan (gratis!)
Blijf up-to-date en meld je aan. Wekelijks het belangrijkste Mac-nieuws in je e-mail: MacFanFlitsen!
|
|
|
|
- Powered by -  |
|
|
|
|
|
|
|
Het is nu 2010-09-09, 04:24
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
MacFan•88: Correcties en aanvullingen
| Auteur |
Bericht |
|
Jan van Die
Site Admin
|
MacFan•88: Correcties en aanvullingen
Dit onderwerp is bestemd voor correcties en aanvullingen op MacFan 88. Zowel de redactie van MacFan als de lezers kunnen berichten achterlaten. Het onderwerp wordt gemodereerd op informatieve waarde. Een bericht moet een duidelijke relatie met MacFan 88 hebben en voor een grote groep lezers interessant zijn.
|
| 2010-04-19, 14:34 |
|
 |
|
Miro Lucassen
Geregistreerd: 2004-07-28, 16:51 Berichten: 191 Woonplaats: Amersfoort
Blog: Bekijk blog (61)
|
Re: MacFan•88: Correcties en aanvullingen
MacFan-lezer Henk Osenga meldt de volgende tip voor bezitters van een Epson-printer die niet meer fraai afdrukt onder Mac OS X 10.6 (Snow Leopard): Citaat: MacFan net op de mat en het artikel Dof en mat in 7 kleuren betreffende OS 10.6 gelezen (pagina 10). Ook ik heb met hetzelfde gedonder te maken gehad en had het moede hoofd in de schoot gelegd. Teruggegaan naar 10.5 met een schone installatie, wat niet echt goed uitpakte. Een nieuwe "moderne" Epson aangeschaft en de software geïnstalleerd. Vervolgens viel ik van de stoel van verbazing, want onder de dekens was iets gebeurd. De nieuwe driver had ervoor gezorgd dat mijn R800 weer gewoon presteerde. Misschien een tip, drivers zijn bij Epson te downloaden daar hoef je geen printer voor aan te schaffen.
|
| 2010-04-21, 16:57 |
|
 |
|
Sander Spies
|
Hallo! Als fervent Plex (en een enkele keer Boxee) gebruiker wil ik graag een paar (kleine) opmerkingen plaatsen bij het artikel Totaaltheater in je thuisbioscoop. De reviewer geeft aan dat de "Ondertiteling niet vrij te kiezen" is voor zowel Boxee als Plex (als XBMC). Ik moet toegeven dat het selecteren van ondertitels niet op de meest logische manier gaat, maar de gebruiker heeft wel degelijk de mogelijkheid om ondertitels te selecteren (dit kunnen ondertitels zijn die in het videobestand zelf zitten —bijvoorbeeld bij .MKV bestanden— of losse bestandjes). Het selecteren van een taal of ondertitelbestand doe je tijdens het bekijken van een video. BoxeeGa naar de Settings...  ...en kies Audio, vervolgens kun je allerlei instellingen doen, waaronder instellingen voor ondertitels: PlexDruk op de 'm' op je toetsenbord of op de MENU-knop van je Apple Remote. Kies het speaker icoontje om naar de Audio en Ondertitel instellingen te gaan:   Enkele andere opmerkingen/aanvullingen: - Er wordt opgemerkt dat Hulu en de BBC iPlayer niet werken in Nederland en dat de kwaliteit van beschikbare webstreams matig is.
Dat is allebei correct, echter kwam het in het artikel in mijn ogen niet goed naar voren dat dit probleem buiten de media center software zelf ligt.
- De reviewer vindt scraping een vreemde optie (voor XMBC, Plex heeft deze optie eveneens). Toch is dit wel een van de belangrijkere en sterke punten van deze software, dit zorgt namelijk voor alle aankleding (achtergronden, coverart, e.d.) en informatie van je films en tv-series. Erg jammer dat dit niet wilde werken. Misschien iets om in de toekomst nog eens opnieuw te bekijken?
- Plex zou "een verse skin" hebben. Deze skin (genaamd Mediastream) is echter de oude standaard XBMC skin.
- Naast naadloze iTunes integratie, integreert Plex ook met iPhoto, Aperture en Lightroom.
- DVD-ondersteuning in Plex is inderdaad (helaas) buggy, daarom is Disc Support standaard uitgeschakeld. Ik kan mij niet herinneren dat ik hier een melding over gekregen heb bij het starten van Plex. Aangeraden wordt om de DVD speler uit Mac OS te gebruiken.
- Plex krijgt een minpunt voor "Prestaties lopen achter", maar in het hele artikel komt dit niet ter sprake. Wat wordt hier precies mee bedoeld?
|
| 2010-04-25, 04:45 |
|
 |
|
Miro Lucassen
|
Via Twitter laat @renzow18 weten: Citaat: Ik ben de MacFan aan het lezen. Er klopt alleen iets niet... In de inhoud staat een stukje: Maak je e-mail een lust voor het oog.... En dat artikel ontbreekt inderdaad; het stond klaar voor het geval onze iPad toch niet op tijd zou arriveren en is vervolgens per ongeluk blijven staan in de inhoudsopgave. In MacFan 89 (nog een week of zeven geduld) kun je het artikel 'Maak je e-mail een lust voor het oog' alsnog lezen.
|
| 2010-04-26, 14:32 |
|
 |
|
Piet Err
Geregistreerd: 2008-06-27, 23:19 Berichten: 5 Woonplaats: Eindhoven
|
Waar kunnen we reageren op berichten op de MacFan website?
Er staat al een paar dagen te lezen dat iPhoto een update heeft gekregen terwijl er waarschijnlijk bedoeld is dat iTunes een update heeft gekregen.
|
| 2010-05-03, 12:15 |
|
 |
|
Miro Lucassen
|
Reageren op de MacFan-website kan bijvoorbeeld door een mail te sturen naar redactie@macfan.nl of door hier iets te posten. De vermelding van iPhoto was inderdaad een vergissing, dank aan Piet Err. De tekst is aangepast.
|
| 2010-05-03, 13:12 |
|
 |
|
Miro Lucassen
|
Dank aan Sander Spies voor zijn aanvullingen en opmerkingen over Plex en Boxee. Auteur Hubert Nooijen laat het volgende weten: Citaat: Wat betreft de ondertiteling: de instellingen die je kunt oproepen tijdens het bekijken van een film ben ik in het begin wel tegengekomen. Die vergeet je echter al snel als je merkt dat de mediaplayer de volgende keer toch weer zelf een taal pakt. Want wat blijkt? Als je de gekozen ondertiteltaal als 'default' voor alle films instelt, onthoudt het programma niet de taalcode ('dut', 'eng', 'ger', etc.) maar de index van het ondertitelspoor, en die kan per film anders zijn. Bovendien worden deze instellingen niet bewaard als je het programma afsluit, met als gevolg dat je na een tijdje het leplazarus zoekt in het globale instellingenmenu (de meest logische plek) naar een mogelijkheid om de ondertiteling voor eens en voor altijd vast te leggen... Het zou overigens al heel wat schelen als de mediaplayers rekening konden houden met 'default' ondertitelsporen wat bij MKV video's mogelijk is, en automatisch deze selecteren bij het afspelen. Dit kritiekpunt heb ik nogmaals geverifieerd met XBMC en Boxee. Plex wil momenteel bij mij niet meer opstarten. Scraping: dit is wellicht wat ongelukkig geformuleerd in het artikel. We bedoelden dat het vreemd is dat die functie maar niet wil werken, ook al voldoet de naamgeving van de video's eraan. Of de film nou Avatar.mkv of Avatar (2009).mkv heet, in XBMC wordt consequent geen cover art en info getoond. In Boxee lijkt dit voor sommige titels zowaar te functioneren, maar dan moeten ze wel expliciet in de Movies-map staan (aliassen worden niet herkend). Tenzij je een zeer grote HD hebt is dit geen reëele optie. Episodes van TV-series worden überhaupt niet herkend en zijn in Boxee zelfs niet eens zichtbaar. Dat de 'verse skin' van Plex de oude van XBMC blijkt te zijn, wisten we niet. Integratie met iPhoto, Aperture en Lightroom: iPhoto is zeker vermeldenswaard. Aperture en Lightroom heb ik niet in mijn bezit, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Minpunt Plex wegens achterlopende prestaties: bedoeld wordt dat Plex in vergelijking met XBMC meer moeite heeft met het decoderen van bepaalde HD films (met name qua rekenkracht). Van XBMC weet ik dat die beide processorcores van de iMac aan kan spreken, van Plex en Boxee is daar te weinig info over bekend al heb ik de indruk dat Boxee even vlot als XBMC werkt.
|
| 2010-05-07, 09:15 |
|
 |
|
Miro Lucassen
|
Goed nieuws van het printerfront in combinatie met Snow Leopard. Lezer Erik Peters heeft zijn Epson Stylus Photo 2100 weer netjes aan de praat na de laatste update van de drivers, afkomstig van Apple en Epson. Erik schrijft: Citaat: Het lijkt allemaal prima voor elkaar, de inkthoeveelheid wordt weer netjes weergegeven, het printer hulpprogramma functioneert goed, de testpagina wordt zonder haperen geprint (dit lukte met de Gutenprint-drivers niet). Ik heb nog geen foto's afgedrukt, maar ik verwacht dat dit ook wel goed zit aangezien het een driver betreft van Epson zelf (EPSON SP2100, versie 8.17).
|
| 2010-05-13, 16:26 |
|
 |
|
Jan van Die
Site Admin
|
Bert Post stuurde ons de volgende aanvulling op de MacMagic-tip 'Sneller vuilnis' (zie bladzijde 68): Citaat: Ik heb gezien dat jullie mijn vraag aan jullie over hoe een prullenmand op het bureaublad te krijgen in MacFan 88 beantwoord hebben. Bedankt daarvoor, en hopelijk hebben meer gebruikers plezier van de tip. Echter, naar mijn mening hadden jullie er wel bij moeten vermelden dat deze oplossing alléén werkt op het volume waarop de trash-alias aangemaakt is. Elk volume heeft, zoals je weet, een eigen .trash container. Wanneer je nu een voorwerp van een ander volume dan dat, waarop de trash-alias aangemaakt is, naar die alias sleept, dan kopieer je feitelijk het bestand van dat andere volume naar de trash-alias van het volume waarop de alias aangemaakt is, en niet naar de .trash container van het volume waar het te verwijderen bestand op staat. Dat bestand wordt dus niet gewist. Maar goed, als je dat weet hoeft het geen probleem te zijn. Bedankt! Je informatie klopt als een bus!
|
| 2010-05-22, 12:45 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|